Thursday 8 February 2018

13 Punca Anak Anak Tidak Selera Makan

13 Punca anak anak hilang selera makan dan ini sambungan dari post sebelum ini, kenapa anak anak hilang selera makan. 

5. Cara hidangan tidak kelihatan menarik.
Rasa masakan sudah sedap, tapi persembahan makanan tersebut tidak menarik. Kreatifkan cara persembahan makan. Pasti anak berselera makan.

6. Masa makan tidak menentu.
Masa makan yang tidak teratur menyebabkan anak anak hilang selera. Mungkin waktu itu, anak masih kenyang sebab itu mereka tidak mahu makan. Jika supermak tetapkan masa makan, automatik anak anak sudah tahu, ok waktu ni time untuk makan, waktu dah tidak boleh dah. Pasti mereka makan.

7. Jatuh sakit. 
Berkemungkinan mereka demam, selsema atau batuk menyebabkan hilangnya selera makan mereka.

8. Terlalu leka bermain.
Jangan biarkan anak anda terlalu leka bermain sehingga mereka lupa untuk makan.

9. Menangguh makan.
Menangguh makan kerana hendak bermain akan menjadi habit yang kurang sihat. Ini menyebabkan mereka sering mengabaikan makan pada waktunya.

Untuk melihat post sebelum ini sila klik disini dan next post pula sila klik disini.


Kita sebagai supermak, pastikan pantau setiap aktiviti anak anak, tetapi apa kan daya. Kita supermak yang super duper busy. Kerja di office, kerja dirumah. Memang tidak ada masa untuk masak makanan berkhasiat pada anak anak.

Nak masak tak ada masa, serius tak sempat nak masak. Apatah lagi nak mempersembahkan makan kreatif pada anak anak. Kak Chah ada penyelesai untuk berikan makanan yang berkhasiat pada anak anak korang.

Penyelesainya adalah Qaseh Gold Junior. Qaseh Junior mengandungi 14 makanan heroic yang boleh melengkapi nutrisi nutrisi badan badan anak anak.

Sangat pantas, 2 3 teguk waktu pagi boleh gantikan sarapan pagi anak anda. Jika anak anak demam, batuk, selsema dan tiada selera makan. Bagi 2 3 teguk qaseh gold junior setiap 4 jam sekali. Inshaa Allah mereka bertenaga, malah makin sihat.

Ini perubahan yang di alami oleh pengguna Qaseh Gold Junior. Lihat gambar.


Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM

No comments:

Post a Comment