Tuesday 1 May 2018

Ingatan Dan Tidur Penting Untuk Anak Anak

Ini jawapan, kenapa ingatan dan tidur penting untuk anak anak?.

Mike McInnes of Isoactive dari Edinburgh, U.K, penulis Hibernation Diet, menyatakan keadaan demensia dan kognitif selalu dikaitkan dengan usia tua tetapi bibit-bibitnya mungkin bermula pada zaman kanak-kanak lagi.

Mike menerangkan bahawa ini adalah kerana kualiti tidur yang rendah mungkin disebabkan oleh kekurangan bekalan tenaga untuk otak. Untuk mengatasi ini, beliau mencadangkan hanya sedikit madu sebelum tidur.

Mudah untuk kita faham.

Otak manusia memerlukan tenaga ketika tidur. Apabila sumber makanan tidak tersedia, kita mengalami apa yang dipanggil puasa malam. Apabila madu dimakan sebelum tidur, ia bertindak sebagai bahan bakar untuk otak dan membantu memelihara ingatan.

Dalam tidur itu juga berlakunya proses self-healing sel sel pada anak. Inshaa Allah, memori pun senang terbentuk bila anak tidur.

So, tak kan kita nak bagi makan malam malam dekat anak kan, lebih senang bagi anak makan qaseh junior. Kak Chah pasti, lepas ni pasti ibu-ibu takkan 'skip' anak-anak untuk tidak ambil Qaseh Gold Junior sebelum tidur.



Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM
Wasap Kak Chah - 017 615 5038 -

No comments:

Post a Comment