Monday 16 April 2018

Tip Berkesan Untuk Anak Lebih Fokus Berganda ganda

Tip berkesan untuk anak lebih fokus berganda ganda. Kak Chah, anak saya tak boleh fokus. Fokusnya sekejap aje. Tak sampai 50 saat. Sudah bosan. Mengeja pun belum pandai lagi. Risau saya.

Saya geram sangat, saya pukul dia. Tak boleh aje, saya pukul. Allahu, terdiam Kak Chah.

Takpe puan pelan pelan, nak ajar anak memang perlukan sabar yang banyak. Tarik nafas dan lepaskan hembusan nafas ibarat lepasan amarah tu.

Tip psychology yang selalu Kak Chah buat. Cari apa minat anak yang anak anak terlalu minat.

Contoh anak suka main game. "Sebelum bermain game kena buat homework dahulu, buat 5 soalan aje. Selepas itu, baru boleh main game". Pastikan korang bersabar dan tegas, terus konsisten aje.

Inshaa Allah, bila anak anak sudah dapat rentak. SuperMak tak payah jerit keluar anak tekak, sekali berdeham, anak anak sudah faham.


Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM
Wasap Kak Chah - 017 615 5038 -

No comments:

Post a Comment