Saturday 28 October 2017

Anak Demam Musim Tengkujuh

Apakah persediaan korang untuk anak anak korang pada musim tengkujuh akan datang, bulan 11 dan 12 adalah musim tengkujuh.

Ini pemerhatian Kak Chah dan kawan kawan Kak Chah bila masuk musim tengkujuh, rata-rata ramai anak anak yang demam, batuk dan selsema.

Hujan boleh menjadi sangat sejuk hingga mungkin berasa sejuk ke tulang, salah satu penyelesaian yang terbaik untuk mengelakkan sakit selepas hujan lebat, Minum sesuatu yang pannas. Ibu yang prihatin dengan kesihatan anak-anak pasti akan menyediakan sesuatu hidangan untuk elak anak sakit seperti sup, minuman QOQO panas dan bahan bahan yang panas contoh Madu dan Habatu' Sauda.

Dibuktikan bahawa mengambil sesuatu yang panas boleh membantu memberikan kehangatan untuk menahan sejuk. Mak mak pun boleh cuba juga.

Selain itu, minuman panas dapat membersihkan kahak yang terkumpul di rongga hidung dan tekak, menjadikannya lebih mudah bagi korang untuk bernafas. Hasilnya, membuatkan korang dan seisi keluarga berasa hangat dan relaks.

Hendak anak anak dan seisi keluarga sentiasa sihat sepanjang 365 hari. Korang boleh amal Qaseh Junior untuk anak anak, Qaseh Adinda dan Qaseh Kekanda untuk ibu dan ayah dan juga Qaseh Premier untuk Atuk Nenek/golongan yang berumur 40 keatas.

Setiap Qaseh Gold mempunyai Madu dan Habatu' Sauda yang fungsinya bagus untuk memanaskan badan dan mengelakkan radang pada salur pernafasan.

Sesiapa ada masalah asma, batuk kering, kahak banyak memang digalakkan mengamalkan Qaseh Gold. Kak Chah satu keluarga amal tau.

Hendak anak sihat bagi Qaseh Junior

Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Junior Selayang
019 - 366 7907

No comments:

Post a Comment